Tom Schiettecat wordt nieuwe directeur Milk & Farms bij Milcobel

Tom Schiettecat treedt op 1 januari 2022 aan als Directeur Milk & Farms bij zuivelcoöperatie Milcobel. Tom brengt een ruime ervaring mee in ledenwerking en community-building, en een sterk netwerk binnen de bedrijfs- en politieke wereld.

Tom neemt de fakkel over van Robert Taks, die na zijn opdracht als Plant Manager van Schoten tijdelijk deze rol invulde.

Hij startte zijn carrière als nationaal stafmedewerker bij KLJ-Groene Kring vzw, en bouwde daarna een loopbaan uit van meer dan 23 jaar in verschillende maatschappelijk georiënteerde organisaties, waaronder zijn huidige opdracht als Directeur Leden, Partners & Events bij CD&V, waar hij sinds 2013 actief is.

Met zijn ervaring is Tom de perfecte bruggenbouwer tussen bedrijf en coöperatie, en zal hij bovendien een grote meerwaarde betekenen voor het stimuleren van de ledenwerking. Vanuit zijn nuchtere no-nonsense aanpak en luisterbereidheid bouwt hij sterke contacten op met de basis. Hij is een goede belangenbehartiger en is sterk geconnecteerd met het maatschappelijk middenveld. Bovendien is Tom een teamspeler die beschikt over de nodige capaciteiten om samen te werken met alle actoren en facetten van de organisatie om tot een krachtig beleid te komen.

Tom Schiettecat Director Milk & Farms Milcobel

Milcobel is de belangrijkste zuivelcoöperatie in België, en vertegenwoordigt 40% van de Belgische melkveehouders. Milcobel verwerkte in 2020 1.7 miljard liter melk van meer dan 2400 leden. In 6 productiesites in België en Frankrijk maakt het bedrijf kwaliteitsvolle zuivelproducten zoals kaas, boter, room, melkpoeder, roomijs en wei.

Naas eigen succesvolle merken (Brugge Kaas, Nazareth, Brigand, INZA, INCOLAC...), produceert Milcobel private label producten voor de retail sector alsook premium ingredients voor professionele klanten in de voedingsindustrie.

Milcobel
Fabriekstraat 141