Pierre Stevens wordt nieuwe CFO bij Milcobel

Pierre Stevens treedt op 1 januari 2021 aan als Chief Financial Officer (CFO) van zuivelcoöperatie Milcobel. Pierre brengt een zeer uitgebreide expertise in finance en change management met zich mee, voortbouwend op zijn ervaring binnen Procter & Gamble en Danone, in zowel lokale als internationale functies.

Pierre doorliep binnen Procter & Gamble gedurende 10 jaar verschillende financial management posities binnen verschillende entiteiten en in verschillende landen.

Na zijn overstap in 2007 naar Nutricia werd hij financieel directeur Benelux. Na de overname door Danone werd hij Regional Finance Director Atlantic Region voor Danone Baby Nutrition. Op deze ervaring kon hij verder bouwen in zijn opdracht voor de Water-divisie van Danone, waar Pierre VP Finance werd voor de regio AsiaPac met uitvalsbasis in Singapore. In zijn laatste functie bij Danone was Pierre General Manager van de Water-divisie voor de regio Nordics, gevestigd in Kopenhagen.

CEO Nils van Dam: “We zijn verheugd om Pierre met zijn rijke, internationale ​ finance-ervaring te mogen verwelkomen binnen Milcobel. We zijn er van overtuigd dat we samen met Pierre de verdere professionalisering van al onze finance-processen snel vorm zullen kunnen geven. Wij rekenen ook op zijn uitgebreide ervaring in change management om de ‘Feniks Strategie 2025 & beyond’ uit te rollen. Het transformatieproject is cruciaal om snel van Milcobel een sterke en competitieve zuivelspeler te maken.”

Pierre is geboren Gentenaar en behaalde een diploma Handelsingenieur aan de Vrije Universiteit Brussel. Momenteel woont hij in Antwerpen. Hij is gehuwd en heeft drie kinderen.