Milcobel geeft leden hernieuwd vertrouwen

Voor de derde maand op rij kondigt Milcobel een stijging van de standaard melkprijs aan. De intensieve transformatie waar het bedrijf het afgelopen jaar door ging, alsook de positieve dynamiek op de internationale zuivelmarkten dit jaar geeft Milcobel een nieuw elan.

Na een verhoging van 1,40 euro per 100 liter in januari en 0,50 euro in februari, verhoogt Milcobel haar melkprijs in maart met 2,10 euro per 100 liter tot een standaardprijs voor melkleveringen in maart van 31 euro per 100 liter.

Nils van Dam, CEO: “Onze strategie begint nu duidelijk haar vruchten af te werpen. De transformatie van het afgelopen jaar leidt tot een structurele verbetering van ons bedrijfsresultaat. Daarnaast kennen de internationale zuivelmarkten een gunstige evolutie, aangestuurd door een lagere globale melkproductie en een sterk stijgende consumptie in Azië. Over het algemeen zien we dat ook de wereldwijde vaccinatieprogramma’s voor perspectief zorgen en een positieve invloed hebben op het koopgedrag van onze klanten. Milcobel heeft weer de wind in de zeilen. Dit zijn geen eenmalige toevalstreffers, maar wel het gevolg van een nieuwe doorgedreven strategie en focus. Hiermee bieden we de leden van onze coöperatie opnieuw een positief toekomstperspectief.”

Kathleen De Smedt
Kathleen De Smedt Corporate Affairs & Communication Manager, Milcobel
Milcobel Corporate

Milcobel is de belangrijkste zuivelcoöperatie in België, en vertegenwoordigt 40% van de Belgische melkveehouders. Milcobel verwerkte in 2020 1.7 miljard liter melk van meer dan 2400 leden. In 6 productiesites in België en Frankrijk maakt het bedrijf kwaliteitsvolle zuivelproducten zoals kaas, boter, room, melkpoeder, roomijs en wei.

Naas eigen succesvolle merken (Brugge Kaas, Nazareth, Brigand, INZA, INCOLAC...), produceert Milcobel private label producten voor de retail sector alsook premium ingredients voor professionele klanten in de voedingsindustrie.

Milcobel
Fabriekstraat 141