Mighty Mozzarella

Gemaakt door Milcobel

Wie mozzarella zegt, denkt automatisch aan Italië. Dat klopt als je de smakelijke witte bolletjes bedoelt die in je salade gaan. Maar als je hart uitgaat naar een heerlijke pizza met mozzarella, een lasagne met een lekkere kaaskorst of om het even welk warm gerecht waar kaas aan te pas komt, dan is de kans groot dat je geniet van de Milcobel mozzarella-ervaring. De hoogwaardige mozzarella van Milcobel wordt vervaardigd door kaasmakers in de vestiging van Milcobel Langemark in West-Vlaanderen (België). Maar wat maakt Milcobel mozzarella zo uniek?

Een constante topkwaliteit is wat onze klanten het meest verwachten en waarderen. De mozzarella van Milcobel is een belangrijk ingrediënt voor vele pizzaproducenten, fastfoodketens en verwerkers. Bovendien zijn onze kazen eerste keus bij shredders en distributeurs in de horeca.

Onze mozzarella heeft een perfecte balans tussen textuur, rek en de manier waarop hij smelt en bladert - puur vakmanschap dat we keer op keer neerzetten.

Milcobel heeft België als mozzarellaland op de kaart gezet. Uit een bescheiden begin in 1964, toen een eerste cheddarproductielijn operationeel werd, groeide een gecentraliseerde kaasproductiesite in Langemark met twee productielijnen, die zich sinds 2017 100% richt op de productie van mozzarella, met een jaarlijkse productie van meer dan 60 000 ton. Milcobel mozzarella wordt gemaakt van 100% koemelk en is verkrijgbaar in vele formaten en specificaties, op maat van de klanten.

In 2021 heeft Milcobel haar uitgebreide productportfolio aangevuld met de overname van Kaasbrik, een bekende en gewaardeerde speler in het segment van geraspte kaas. Milcobel is de one-stop mozzarella shop bij uitstek en biedt premium producten en diensten aan vele klanten wereldwijd.

De wereld staat vandaag voor vele uitdagingen. Mozzarella heeft in het verleden bewezen een standvastige waarde te zijn in moeilijke tijden. Toen restaurants moesten sluiten wegens Covid-19 regelgeving, bloeide het afhaalsegment op en maakte Milcobel mozzarella zijn status van crisisbestendig basisingrediënt voor de horeca waar. De huidige economische omstandigheden biedt opnieuw nieuwe uitdagingen voor de voedingsindustrie en haar vermogen om zich aan te passen en evolueren door middel van onderzoek en innovatie. Ons ervaren R&D team staat klaar om deze uitdaging aan te gaan en het geplande Mozzarella Experience Center in de vestiging te Langemark zal de ontwikkeling van nieuwe toepassingen ten voordele van klanten over de hele wereld stimuleren.

We zien je graag op onze stand in SIAL 2022!

Hall 7 Stand E 246

Persberichten in je mailbox

Milcobel is één van de belangrijkste zuivelcoöperaties in België, en vertegenwoordigt ongeveer 35% van de Belgische melkveehouders. Milcobel verwerkte in 2021 1.4 miljard liter melk van 2000 leden melkveehouders. In 7 productiesites in België en Frankrijk maakt het bedrijf kwaliteitsvolle zuivelproducten zoals kaas, boter, room, melkpoeder, roomijs en wei.

Naas eigen succesvolle merken (Brugge Kaas, Nazareth, Brigand, INCOLAC...), produceert Milcobel private label producten voor de retail sector alsook premium ingredients voor professionele klanten in de voedingsindustrie.